Стручне компетенције |
Знања |
Вештине |
Способности и ставови |
Обављање послова рачуноводства и финансија |
Контирање и књижење на основу документације
опише регулативе у области рачуноводства
објасни процедуру класификовања књиговодствене документације.
тумачи садржаје књиговодствених докумената
објасни процес евидентирања пословних промена кроз пословне књиге
објасни различите врсте обрачуна економских вредности
наведе задатке везане за усаглашавање стања
наведе припремне радње израде финансијских извештаја
опише правила и поступке израде финансијских извештаја
објасни врсту и сврху контроле књиговодствене документације
објасни врсте и начине чувања књиговодствене документације
објасни врсту и сврху показатеља финансијске ситуације предузећа
|
примени законску, професионалну и интерну регулативу
систематизује и класификује књиговодствену документацију по периодима и активностима
спроводи поступак контирања пословних догађаја поштујући правила
припреми податке и израђује потребне обрачуне економских вредности.
спроводи поступак усаглашавања промета и стања аналитичке и синтетичке евиденције
припреми податке за израду финансијских извештаја
учествује у изради и презентацији финансијских извештаја
контролише исправност књиговодствене документације
спроведе поступак чувања и одлагања књиговодствене документације
учествује у изради финансијског плана
припрема податке за процену финансијске ситуације предузећа и анализу финансијског пословања
|
савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове;
ефикасно планира и организује време;
испољи позитиван однос према значају спровођења прописа и важећих стандарда у раду;
испољи позитиван однос према функционалности и техничкој исправности уређаја и алата које користи при обављању посла;
испољи љубазност, комуникативност, предузимљивост, флексибилност у односу према сарадницима;
поштује принципе тимског рада;
се прилагођава у односу на промене у радном процесу;
решава проблеме у раду;
одреди приоритете;
исказује спремност за даље учење и усавршавање;
испољи позитиван однос према професионално-етичким нормама и вредностима.
|
Обављање банкарских послова и послова осигурања |
наведе начине пружања сервисних услуга у банкарству и осигурању
објасни процедуру отварања, вођења и гашења динарских и девизних рачуна физичких и правних лица
разликује кредитне услове и врсте кредита
опише поступак одобравања кредита
разликује врсте осигурања и врсте осигураних ризика
наведе елементе понуде и полисе осигурања
разликује врсте благајне и класификује благајничку документацију
разликује готовинско и безготовинско плаћања
објасни процедуру вођења евиденције у банкарском пословању и пословима осигурања
|
примењује правила пружања сервисних услуга у банкарству и осигурању
обрађује различите врсте кредитних захтева
спроводи поступак одобравања кредита
примењује технике продаје различитих врста осигурања
саставља понуду и полису осигурања
примењује правила, процедуре и технике у пословима са готовином
обавља готовинска и безготовинска плаћања
пружа обавештења и информације и води евиденцију у банкарском пословању и пословима осигурања
спроводи поступак архивирања и одлагања докумената
|
Обављање комерцијалних послова |
планира активности у поступку маркетиншког истраживања
објасни сврху појединих докумената за потребе продаје и набавке;
наведе документацију и евиденције о извршеним набавкама и продаји робе
објасни елементе плана набавке и плана продаје
објасни процедуру уговарања
објасни послове набавке у земљи и иностранству
разликује организационе облике трговине
објасни послове складиштења
објасни послове продаје у земљи и иностранству
|
прикупља информације са тржишта
израђује делове плана маркетинга према упутствима надређеног
састави обавештење – оглас о промоцији
дистрибуира промотивни материјал предузећа различитим каналима
обради захтев/наруџбину/клијента
изради различите врсте понуда за клијенте
састави план набавке и продаје
организује послове складиштења робе
уговара и прати реализацију посла
одабере најповољнију понуду
састави извештаје о извршеним набавкама и продаји робе
|
Обављање послова комуникације и администрације |
упореди правила пословне и службене коресподенције
изабере најефикаснији начин и средстава комуникације
идентификује интерну и екстерну коресподенцију и комуникацију
познаје организациону структуру предузећа
објасни значај заштите личних и пословних података
опише поступак организовања службених састанака
разликује врсте записника са састанка
познаје простор, правила и организацију рада у канцеларији
разликује врсте канцеларијског материјала, опреме, прибора и алата
класификује документацију према намени
|
примењује технику слепог куцања
користи различита средства комуникације
спроведе поступак пријема и слања, дописа и захтева.
пружа обавештења и информације и води евиденцију
организује састанке
достави позив за састанак
израђује различите врсте записника са састанка
користи канцеларијску опрему, алате, прибор, канцеларијски материјал и обрасце у складу са наменом,
сортира документацију
|