опише најважније елементе припреме радног места и радних задатака у туристичкој агенцији и организацији у туризму;
познаје законске прописе у туризму као и прописе у вези са извођењем путовања по предвиђеном итинереру;
опише процедуре и стандарде квалитета рада у агенцији и организацији у туризму;
објасни потребе туристичког тржишта, туризма и угоститељства и наведе привредне субјекте у туризму;
наведе најважније карактеристике познатих туристичких дестинација у Србији и у свету;
наведе начин и поступке за реализацију туристичког производа/услуге и објасни елементе и фазе израде туристичког аранжмана и програма, креирање понуде и калкулације цена
наведе и објасни посредничке послове, припреме елемената уговора о посредовању са пословним партнерима, као и уговорне односеи начин рада са саобраћајним предузећима;
наведе и објасни начине промоције туристичког производа/услуге, туристичке дестинације и производа туристичке привреде;
објасни начине продаје туристичког производа/услуге, процес израде и праћења статуса резервација и поступке израде коначне резервације;
наведе врсте смештајних капацитета и опише начин рада и организацију туристичких објеката за смештај, храну и пиће;
објасни процес електронског резервисања и плаћања услуга у пословању туристичких агенција као и место и улогу интернет туристичких агенција;
опише дестинације и портфолио производа/услуге организатора путовања као и процес припреме и извођења туристичког аранжмана;
опише и објасни послове компанија за управљање дестинацијама и организатора конгреса;
опише улогу и значај MICE производа у туризму;
наведе и објасни правила пословног бонтона и кодекса пословања у туризму;
наведе и објасни фазе протокола догађаја, пратећих активности и поступке за промоцију као и начин организовања слободног времена ученика и пратилаца догађаја;
наведе и објасни обавезе организатора путовања према туристима, обавезе туриста према аранжману и путовању у коме учествују;
објасни одговорност туристичких агенција и заштиту права корисника производа/услуга туристичких агенција као и начине остваривања права услед неадекватног извршења аранжмана;
наведе и објасни санитарно-здравствене, хигјенске и еколошке прописе и процесе о безбедности и заштити здравља на раду у туризму.
|
примењује важеће процедуре и стандарде квалитета рада у агенцији и организацијама у туризму;
контактира партнера-добављача и прикупља информације за одређени туристички производ/услугу и за потписивање уговора;
саставља програм туристичког аранжмана, врши корекцију понуде на основу конкретног захтева и израђује предлог калкулације;
формира коначан програм и/или понуду, израђује предрезервацију и активно учествује у процесу резервисања и плаћања услуга;
промовише клијентима туристичке производе/услуге, доставља им понуде и врши продају туристичких производа/услуга;
промовише и продаје туристичке производе/услуге пословних партнера, води евиденцију и извештава о продатим производима и услугама на основу Уговора о посредовању;
израчуна продајну цену, наплаћује и евидентира уплату продатих туристичких производа/услуга користећи софтвер;
израђује коначне резервације, издаје ваучере и осталу пратећу документацију и све прослеђује извршиоцима услуга;
израђује коначне листе корисника услуга (листа путника, листа учесника аранжмана, листа учесника догађаја, списак са распоредом смештаја путника по собама);
врши прилагођавање извођења услуга и аранжмана у складу са специфичним захтевима клијената;
води различите врсте евиденције о продатим производима и услугама путем посредовања и израђује дневне и сменске извештаје и извештаје за рачуноводство;
решава конфликте, недоследности и проблеме, који су последица непредвиђених ситуација, са корисницима услуга и пословним партнеерима у току извођења аранжмана;
комуницира на српском језику придржавајући се правила пословне комуникације и ефикасно и делотворно успоставља говорну комуникацију и води кореспонденцију на страном језику;
прикупља релевантне информације за организовање догађаја, израђује агенду и позивнице за догађај, оглашава и промовише догађај и информише пословне партнере о реализацији догађаја;
обавља регистрацију учесника догађаја, резервише угоститељске услуге, организује реализацију протокола догађаја и организује слободно време и пратеће приредбе за учеснике догађаја;
ефикасно примењује информационо-комуникационе технологије и софтвере из области туризма за обраду података и вођење евиденције, учествује у истраживању тржишта током процеса анкетирања након реализованог путовања, примењујући правила и норме о заштити података запослених и клијената;
одржава личну и радну хигијену у складу са стандардима у туризму;
ефикасно примењује све прописане мере безбедности и заштите здравља на раду, заштите животне средине и заштите од пожара.
|
самостално организује послове у складу са процедурама и стандардима;
савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове;
ефикасно планира и организује време;
вешто комуницира са клијентима, туристима и партнерима;
испољи позитиван однос према значају спровођења прописа и важеђих стандарда у туристичкој делатности;
поступи у складу са принципима родне, расне, националне, културне, религиозне и друге равноправности у комуникацији и пословању и односу са клијентима, спољашњим сарадницима и другим лицима;
обави послове на начин који је прилагођен различитим циљним групама, а у складу са принципима приступачног туризма;
испољи аналитичност, самокритичност и објективност при пословању;
примени технике мотивације за постизање квалитетне комуникације;
буде прилагодљив у односу на непредвиђене околности и промене у раду;
промовише вредности сарадње и доприноси култури уважавања у професионалном и животном окружењу;
испољава одговоран однос према здрављу и заштити околине и спреман је да се на том пољу ангажује;
иницира учење, активно и одговорно учествује у целоживотном учењу.
|