Економско-трговинска школа "Славка Ђурђевић" Јагодина

Почетна О школи Вести Ванредни ученици Упис Запослени Службе Библиотека Ресторан Контакт

Образовни профили

Образовни профил: ПРАВНО-ПОСЛОВНИ ТЕХНИЧАР

Назив квалификације: Правно-пословни техничар

Подручје рада: Економија, право и администрација

Ниво квалификације: IV

Трајање образовања: четири године

Стручне компетенције:

  • Вођење правно-пословне администрације
  • Обављање оперативних послова у области јавне управе
  • Обављање пословне коресподенције и комуникације
  • Вођење администрације о запосленима
  • Планирање и организовање пословних активности
  • Опис рада

    Вођење правно-пословне администрације
  • Примање поште, аката и документације
  • Обрада поште, аката и документације
  • Одлагање поште, аката и документације
  • Прикупљање и оперативна обрада података по налогу претпостављених
  • Обављање оперативних послова у области јавне управе
  • Израда једноставних примера управних аката
  • Вођење записника
  • Вођење матичне евиденције
  • Обављање пословне коресподенције и комуникације
  • Комуницирање са странкама на матерњем и страном језику (усмена и писмена)
  • Интерна и екстерна службена комуникација са државним и другим органима који имају јавна овлашћења по налогу претпостављеног
  • Обављање пословне и службене кореспонденције са физичким и правним лицима
  • Вођење протокола (записника) на састанцима и састављање извештаја по налогу претпостављеног
  • Вођење администрације о запосленима
  • Вођење евиденције о запосленима
  • Припрема документације за пријем нових радника
  • Пријављивање и одјављивање запослених
  • Израда потврда, уверења и решења по основу радног односа
  • Планирање и организовање пословних активности
  • Израда плана активности
  • Организовање различитих врста догађаја
  • Организовање службених путовања
  • Припремање и организовање састанака
  • Вршење техничких припрема за промоцију и презентацију
  • Циљеви стручног образовања

    Циљ стручног образовања за образовни профил ПРАВНО - ПОСЛОВНИ ТЕХНИЧАР је оспособљавање ученика за вођење администрације, комуникацију са клијентима и сарадницима, обављање рачуноводствених, финансијских, комерцијалних, банкарских послова и послова осигурања

    Неопходност сталног прилагођавања променљивим захтевима тржишта рада, потреба континуираног образовања, стручног усавршавања, развоја каријере, унапређење могућности запослења, усмерава ученикеда се оспособљавају за:

  • примену теоријских знања у практичном контексту
  • примену безбедносних и здравствених мера у процесу рада
  • примену мера заштите животне средине у процесу рада
  • употребу информатичке технологије у: прикупљању, организовању и коришћењу информација у раду и свакодневном животу
  • преузимање одговорности за властито континуирано учење и напредовање у послу и каријери
  • препознавање пословних могућности у радној средини и ширем социјалном окружењу

  • Стручне компетенције Знања Вештине Способности и ставови
    Вођење правно-пословне администрације
  • класификује по степену важности поједине врсте акaта, поште, документације
  • објасни поступак рада са актима, документима, поштом
  • објасни начине чувања различитих врста поште, аката и докумената
  • изабере најбољи начин за реализацију канцеларијских активности на основу датих упутстава
  • израђује различита акта, документације према датим упутствима.
  • спроведе поступак архивирања и одлагања документације, аката, поште
  • систематизује примљену и послату пошту, акта, документа у рачунару
  • израђује план активности користећи софтвере и друга средства на основу датих упутстава
  • прати реализацију планираних активности на основу датих упутстава
  • савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове
  • ефикасно планира и организује време
  • испољи позитиван однос према значају спровођења прописа и важећих стандарда у раду
  • испољи позитиван однос према функционалности и техничкој исправности уређаја и алата које користи при обављању посла
  • испољи љубазност, комуникативност, предузимљивост, флексибилност у односу према сарадницима
  • поштује принципе тимског рада
  • се прилагођава у односу на промене у радном процесу
  • решава проблеме у раду
  • одреди приоритете
  • буде спреман на даље учење и усавршавање
  • испољи позитиван однос према професионално-етичким нормама и вредностима
  • Обављање оперативних послова у области јавне управе
  • анализира врсте, форму и правну снагу аката у различитим правним поступцима
  • објасни значај достављања и рокова који важе у различитим правним поступцима
  • разликује органе и акте који они доносеиз области своје надлежности
  • објасни појам и врсте матичне евиденције
  • разликује органе који воде матичну и друге врсте евиденција
  • објасни правни значај записника
  • разуме смисао принципа управног поступка
  • објасни управни поступак
  • издаје различите врста правних аката
  • изради правни акт на основу задатих елемената у одговарајућој форми
  • изради поднесак
  • примењује важеће правне прописе у оквиру свог посла
  • попуњава самостално образце из обла- сти матичне евиденције на основу задатих елемената
  • изради и уобличи записник према датим елементима
  • Обављање пословне кореспонденције и комуникације
  • упореди правила пословне и службене коресподенције
  • образложи избор најефикаснијег начина комуникације
  • идентификује интерну и екстерну коре- споденцију и комуникацију
  • разликује државне органе и установе, судове и институције у држави
  • представи организациону структуру предузећа
  • наведе карактеристике главних правних поступака које спроводе државни органи и други имаоци јавних овлашћења
  • објасни значај комуникације државних органа
  • објасни значај заштите личних и послов- них података
  • примењује технику слепог куцања
  • користи различита средства комуникације
  • спроведи поступак пријема и слања, дописа, захтева и других поднесака, писмена,
  • пружа обавештења и информације
  • води евиденцију поштујући правила службе
  • прикупља, анализира, организује, критички процењује, примену и преношење релевантних информација
  • саставља и издаје јавне исправе о прав ним пословима, изјавама и чињеницама на којима се заснивају
  • оверава јавне исправе
  • Вођење администрације о запосленима
  • објасни поступке пријаве и одјаве радника и видове ангажовања лица ван радног односа
  • планира поступак претходне провере радних способности
  • анализира садржину уговора о раду и разликује уговор о раду и анекс уговора о раду
  • објасни правни значај ступања запосленог на рад
  • разликује врсте распоређивања запослених
  • објасни права, обавезе и одговорности из радног односа
  • анализира елементе форме решења у радном односу
  • објасни врсте евиденција у вези са кадровским пословима
  • објасни услове за остваривање права на пензију
  • прикупља и класификује према стандардизованој процедури документацију у поступку заснивања радног односа
  • спроведи поступак ангажовања лица ван радног односа
  • изради потврде, решења и уверења по основу радног односа
  • саставља анекс уговора о раду
  • попуни образац решења по основу права и обавеза запослених
  • заведе оверен издат акт запосленом
  • формира и ажурира досије запосленог
  • примењује законску регулативу у вођењу кадровске документације
  • комуницира и кореспондира са ФЗО и ФПИО
  • Планирање и организовање пословних активности
  • анализира поступак организовања путовања за потребе компаније, државног органа или установе
  • наведе садржај путног налога
  • опише поступак организовања службених састанака
  • објасни врсте записника са састанка
  • планира активности у поступку промоције производа, активности, иновација, програма, Е управе и сл.
  • спроводи процедуру организације службеног путовања према датим упутствима
  • попуњава путне налоге према датим упутствима
  • организује састанке
  • саставља дневни ред
  • доставља позив за састанак
  • израђује различите врсте записника са састанка
  • саставља обавештење – оглас о промоцији – презентацији
  • проверава техничку исправност опреме