Циљеви стручног образовања
Циљ стручног образовања за квалификацију ТУРИСТИЧКО-ХОТЕЛИЈЕРСКИ ТЕХНИЧАР је оспособљавање лица за припрему, израду, пласирање и продају туристичких услуга у агенцији и саобраћајно-туристичким предузећима, обављање рецепцијских послова у хотелу, као и за организовање скупова и пратећих услуга у хотелу или преко агенције.
Неопходност сталног прилагођавања променљивим захтевима тржишта рада, потребе континуираног образовања, стручног усавршавања, развој каријере, унапређивања запошљивости, усмерава да лица буду оспособљавана за:
примену теоријских знања у практичном контексту
примену безбедносних и здравствених мера у процесу рада
примену мера заштите животне средине у процесу рада
употребу информатичке технологије у: прикупљању, организовању и коришћењу информација у раду и свакодневном животу
преузимање одговорности за властито континуирано учење и напредовање у послу и каријери
препознавање пословних могућности у радној средини и ширем социјалном окружењу
Стручне компетенције |
Знања |
Вештине |
Способности и ставови |
Израда туристичких услуга |
објасни начине и поступке креирања туристичке услуге
опише начин и поступке припреме уговора које ће склапати са партнером у окружењу
наведе и објасни фазе израде програма туристичке услуге (путовања)
наведе услуге за калкулацију
наведи елементе понуде туристичке услуге
наведе и објасни фазе рекламирања саобраћајних услуга
|
прикупља информације за одређену туристичку услугу
контактира партнера-добављача ради прикупљања понуде
израђује резервацију
припрема неопходне информације за потписивање уговора
саставља програм туристичке услуге (путовања)
врши корекцију понуде на основу конкретног захтева
формира коначан програм и/или понуду
израђује предлог калкулације
прима и преноси информације у оквиру служби
|
савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове
ефикасно планира и организује време
испољи позитиван однос према значају спровођења прописа и важећих стандарда у туристичкој делатности
испољи позитиван однос према функционалности и техничкој исправности уређаја и алата које користи при обављању посла
испољи љубазност, комуникативност, предузимљивост, флексибилност у односу према сарадницима и клијентима
ради у тиму
буде оријентисан према клијенту
буде прилагодљив на промене у раду и да решава проблеме у раду
испољи аналитичност, самокритичност и објективност при обављању посла
испољи позитиван однос према професионалноо-етичким нормама и вредностима
|
Продаја туристичких услуга |
објасни фазе припреме извођења туристичког путовања
наводи елементе за израду дневних и сменских извештаја и извештаја за рачуноводство
|
обавља продају туристичких услуга
израђује и испоставља предрачун
евидентира продају туристичких услуга
евидентира продају саобраћајне услуге
евидентира уплату продатих туристичких услуга (користећи софтвер)
врши резервацију услуга
израђује дневне и сменске извештаје и извештаје за рачуноводство
|
Прађење реализације туристичких услуга |
опише начин и поступке израде коначне резервације
дефинише коначне листе корисника услуга
|
израђује коначне резервације и прослеђује извршиоцима услуга
прати квалитет извршене услуге
организује измене у новонасталим ситуацијама
анкетира корисника услуга(прикупља утиске корисника по реализацији)
|
Обављање рецепцијских послова у хотелу |
објасни организацију рада рецепцијске службе
објасни начине и поступке пријема гостију
објасни начине и поступке одјаве гостију
наводи елементе за вођење евиденције - књиге гостију
опише начин и поступке за пружање информација о понуди ванпансионских услуга
опише начин и поступке пружања разних обавештења гостима
објасни начине и поступке издавања хотелског рачуна
објасни начине и поступке обављања унутрашње и спољне комуникације
|
услужи госте у хотелу
комуницира са гостима и клијентима на страним језицима
прима госте у хотел
одјављује госте
води евиденцију - књиге гостију
пружа информације о понуди ванпансионских услуга
пружа разна обавештења гостима
издаје хотелски рачун
обавља унутрашње и спољне комуникације
|
Организовање скупова и пратећих услуга у хотелу или преко агенције |
опише начин и поступке за реализацију хотелских послова везаних за организовање скупова
наводи елементе за израду позивница
наведе и објасни поступке регистрације учесника скупова
наведе и објасни фазе протокола скупа
опише начин и поступкеза промоцију скупова
дефинише пратеће приредбе скупова
опише начин и поступке за пружање информација о понуди за слободно време учесника скупа
|
обавља хотелске послове везане за организовање скупова
израђује позивнице
обавља регистрацију учесника
организује реализацију протокола скупа
врши промоцију скупова
организује пратеђе приредбе скупова
организује слободно време учесника скупа
|
Комуникација и организација рада у хотелу и агенцији |
наводи елементе за вођење пословне комуникације и кореспонденције са клијентима/гостима, сарадницима и партнерима
опише начин и поступке опхођења и бриге о клијентима/гостима
наводи елементе за планирање, припрему радног места и организације рада
опише начин и поступке за примање и преношење информација у оквиру служби
наводи елементе за израду извештаја и статистичких прегледа
познаје важеће процедуре и стандарде квалитета рада у хотелу и агенцији
препознаје законске прописе у туризму и у угоститељству
изабере одговарајућу документацију за реализацију одређене туристичке услуге
|
користи вокабулар једног страног језика неопходан за комуникацијску ситуацију у туризму
комуницира са клијентом/гостом на страном језику
брине о клијентима/гостима
пружа додатне информације о свим услугама
|