Економско-трговинска школа "Славка Ђурђевић" Јагодина

Почетна О школи Вести Ванредни ученици Упис Запослени Службе Библиотека Ресторан Контакт

Образовни профили

Образовни профил: ТУРИСТИЧКО-ХОТЕЛИЈЕРСКИ ТЕХНИЧАР

Назив квалификације: Туристичко-хотелијерски техничар

Подручје рада: трговина, угоститељство и туризам

Ниво квалификације: IV

Трајање образовања: четири године

Стручне компетенције:

  • Израда и продаја туристичких услуга
  • Праћење реализације туристичких услуга
  • Обављање рецепцијских послова у хотелу
  • Организовање скупова и пратећих услуга у хотелу или преко агенције
  • Комуникација и организација рада у хотелу и агенцији.
  • Опис рада

    Припрема туристичких услуга
  • Прикупљање информација за одређену туристичку услугу
  • Дефинисање свих неопходних чинилаца конкретне туристичке услуге
  • Контактирање партнера -добављача ради прикупљања понуде
  • Припрема неопходних информација за потписивање уговора
  • Израда предрезервација
  • Израда туристичких услуга
  • Састављање програма туристичке услуге (путовања)
  • Дефинисање списка услуга за калкулацију
  • Израда предлога калкулације
  • Учествовање у формирању коначног програма и/или понуде
  • Примање и преношење информација у оквиру служби
  • Пласирање туристичких услуга
  • Вршење корекције понуде на основу конкретног захтева
  • Пружање додатних информација о свим услугама
  • Контактирање потенцијалних клијената (корисника услуге)
  • Рекламирање својих услуга у непосредном контакту са клијентом
  • Рекламирање саобраћајних услуга у непосредном контакту са клијентом
  • Продаја туристичких услуга
  • Обављање непосредне продаје туристичких услуга
  • Израда и испостављање предрачуна
  • Евидентирање продаја туристичких услуга
  • Евидентирање и продаја саобраћајних услуга
  • Евидентирање уплата продатих туристичких услуга (користећи софтвер)
  • Израда и издавање ваучера и остале пратеће документације (користећи софтвер)
  • Вршење резервација услуга
  • Израда дневних и сменских извештаја и извештаја за рачуноводство
  • Праћење реализације туристичких услуга
  • Дефинисање коначне листе корисника услуга
  • Израда коначне резервације и прослеђивање извршиоцима услуга
  • Праћење квалитета извршене услуге
  • Организовање измене у новонасталим ситуацијама
  • Анкетирање корисника услуга (прикупља утисака корисника по реализацији)
  • Обављање рецепцијских послова у хотелу
  • Пријем гостију
  • Одјава гостију
  • Вођење евиденције - књиге гостију
  • Пружање информација о понуди ванпансионских услуга
  • Пружање разних обавештења гостима
  • Издавање хотелског рачуна
  • Обављање унутрашње и спољне комуникације
  • Организовање скупова и пратећих услуга у хотелу или преко агенције
  • Израда позивница
  • Регистрација учесника
  • Спровођење протокола скупа
  • Промоција скупова
  • Организовање пратећих приредби скупова
  • Организовање слободног времена учесника скупа
  • Циљеви стручног образовања

    Циљ стручног образовања за квалификацију ТУРИСТИЧКО-ХОТЕЛИЈЕРСКИ ТЕХНИЧАР је оспособљавање лица за припрему, израду, пласирање и продају туристичких услуга у агенцији и саобраћајно-туристичким предузећима, обављање рецепцијских послова у хотелу, као и за организовање скупова и пратећих услуга у хотелу или преко агенције.

    Неопходност сталног прилагођавања променљивим захтевима тржишта рада, потребе континуираног образовања, стручног усавршавања, развој каријере, унапређивања запошљивости, усмерава да лица буду оспособљавана за:

  • примену теоријских знања у практичном контексту
  • примену безбедносних и здравствених мера у процесу рада
  • примену мера заштите животне средине у процесу рада
  • употребу информатичке технологије у: прикупљању, организовању и коришћењу информација у раду и свакодневном животу
  • преузимање одговорности за властито континуирано учење и напредовање у послу и каријери
  • препознавање пословних могућности у радној средини и ширем социјалном окружењу

  • Стручне компетенције Знања Вештине Способности и ставови
    Израда туристичких услуга
  • објасни начине и поступке креирања туристичке услуге
  • опише начин и поступке припреме уговора које ће склапати са партнером у окружењу
  • наведе и објасни фазе израде програма туристичке услуге (путовања)
  • наведе услуге за калкулацију
  • наведи елементе понуде туристичке услуге
  • наведе и објасни фазе рекламирања саобраћајних услуга
  • прикупља информације за одређену туристичку услугу
  • контактира партнера-добављача ради прикупљања понуде
  • израђује резервацију
  • припрема неопходне информације за потписивање уговора
  • саставља програм туристичке услуге (путовања)
  • врши корекцију понуде на основу конкретног захтева
  • формира коначан програм и/или понуду
  • израђује предлог калкулације
  • прима и преноси информације у оквиру служби
  • савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове
  • ефикасно планира и организује време
  • испољи позитиван однос према значају спровођења прописа и важећих стандарда у туристичкој делатности
  • испољи позитиван однос према функционалности и техничкој исправности уређаја и алата које користи при обављању посла
  • испољи љубазност, комуникативност, предузимљивост, флексибилност у односу према сарадницима и клијентима
  • ради у тиму
  • буде оријентисан према клијенту
  • буде прилагодљив на промене у раду и да решава проблеме у раду
  • испољи аналитичност, самокритичност и објективност при обављању посла
  • испољи позитиван однос према професионалноо-етичким нормама и вредностима
  • Продаја туристичких услуга
  • објасни фазе припреме извођења туристичког путовања
  • наводи елементе за израду дневних и сменских извештаја и извештаја за рачуноводство
  • обавља продају туристичких услуга
  • израђује и испоставља предрачун
  • евидентира продају туристичких услуга
  • евидентира продају саобраћајне услуге
  • евидентира уплату продатих туристичких услуга (користећи софтвер)
  • врши резервацију услуга
  • израђује дневне и сменске извештаје и извештаје за рачуноводство
  • Прађење реализације туристичких услуга
  • опише начин и поступке израде коначне резервације
  • дефинише коначне листе корисника услуга
  • израђује коначне резервације и прослеђује извршиоцима услуга
  • прати квалитет извршене услуге
  • организује измене у новонасталим ситуацијама
  • анкетира корисника услуга(прикупља утиске корисника по реализацији)
  • Обављање рецепцијских послова у хотелу
  • објасни организацију рада рецепцијске службе
  • објасни начине и поступке пријема гостију
  • објасни начине и поступке одјаве гостију
  • наводи елементе за вођење евиденције - књиге гостију
  • опише начин и поступке за пружање информација о понуди ванпансионских услуга
  • опише начин и поступке пружања разних обавештења гостима
  • објасни начине и поступке издавања хотелског рачуна
  • објасни начине и поступке обављања унутрашње и спољне комуникације
  • услужи госте у хотелу
  • комуницира са гостима и клијентима на страним језицима
  • прима госте у хотел
  • одјављује госте
  • води евиденцију - књиге гостију
  • пружа информације о понуди ванпансионских услуга
  • пружа разна обавештења гостима
  • издаје хотелски рачун
  • обавља унутрашње и спољне комуникације
  • Организовање скупова и пратећих услуга у хотелу или преко агенције
  • опише начин и поступке за реализацију хотелских послова везаних за организовање скупова
  • наводи елементе за израду позивница
  • наведе и објасни поступке регистрације учесника скупова
  • наведе и објасни фазе протокола скупа
  • опише начин и поступкеза промоцију скупова
  • дефинише пратеће приредбе скупова
  • опише начин и поступке за пружање информација о понуди за слободно време учесника скупа
  • обавља хотелске послове везане за организовање скупова
  • израђује позивнице
  • обавља регистрацију учесника
  • организује реализацију протокола скупа
  • врши промоцију скупова
  • организује пратеђе приредбе скупова
  • организује слободно време учесника скупа
  • Комуникација и организација рада у хотелу и агенцији
  • наводи елементе за вођење пословне комуникације и кореспонденције са клијентима/гостима, сарадницима и партнерима
  • опише начин и поступке опхођења и бриге о клијентима/гостима
  • наводи елементе за планирање, припрему радног места и организације рада
  • опише начин и поступке за примање и преношење информација у оквиру служби
  • наводи елементе за израду извештаја и статистичких прегледа
  • познаје важеће процедуре и стандарде квалитета рада у хотелу и агенцији
  • препознаје законске прописе у туризму и у угоститељству
  • изабере одговарајућу документацију за реализацију одређене туристичке услуге
  • користи вокабулар једног страног језика неопходан за комуникацијску ситуацију у туризму
  • комуницира са клијентом/гостом на страном језику
  • брине о клијентима/гостима
  • пружа додатне информације о свим услугама